Nasza strategia
Wierzymy, że Novartis jest dobrze przygotowany do funkcjonowania na świecie stale zmieniających się potrzeb zdrowotnych oraz starzejącego się społeczeństwa. Nasza misja jest jasna, strategia pozwala zachować koncentrację na pacjentach, a kultura organizacyjna wspiera codzienne funkcjonowanie. Jesteśmy przekonani, że pozwoli to osiągnąć naszej firmie sukces, który łączy się z profitami dla naszych pacjentów, społeczeństwa i udziałowców.
Nasza strategia zakłada dostarczanie innowacyjnych, opartych na dowodach naukowych terapii, które zapewniają pacjentom lepsze wyniki leczenia oraz pomagają rozwiązać niektóre z najtrudniejszych problemów zdrowotnych społeczeństw. Chcemy stać się liderem w jak największej liczbie obszarów ochrony zdrowia.
Innowacje oparte na nauce
Wierzymy, że innowacyjność, która prowadzi do opracowania przełomowych leków i produktów, w nadchodzących latach będzie dla naszego sektora ważniejsza niż kiedykolwiek. Kontynuujemy znaczące inwestycje w badania i rozwój (R&D) ukierunkowane na obszary niezaspokojonych potrzeb medycznych.
Nasza strategia w zakresie badań i rozwoju polega na dalszym wzmacnianiu naszej obecności w obszarach terapeutycznych, w których posiadamy już ugruntowaną pozycję (onkologia, kardiologia, neurologia, okulistyka, środki ochrony oczu, produkty biopodobne) oraz szukaniu szans na pojawienie się w nowych dla nas miejscach (m.in. immunoonkologia, geriatria, choroby zakaźne).
Lepsze wyniki leczenia
Dążymy do opracowania leków i produktów, które mogą przynieść pacjentom i świadczeniodawcom realne korzyści. Rozumiemy przez to zarówno poprawę opłacalności w gwarantowaniu wysokiej jakości opieki zdrowotnej, jak i przede wszystkim powrót do zdrowia, czy wydłużanie życia.
Silna pozycja w rozwijających się obszarach opieki zdrowotnej
Naszym celem jest opracowanie innowacyjnych produktów w stale i dynamicznie rozwijających się obszarach opieki zdrowotnej – tzn. tam, gdzie możemy mieć rzeczywisty wpływ na sytuację naszych pacjentów. Skupiamy się na lekach innowacyjnych, generycznych i pielęgnacji oczu, tj. na segmentach, w których dysponujemy doświadczeniem oraz siłą innowacji i globalną skalą niezbędną do skutecznej konkurencji. Jednocześnie rozszerzamy naszą obecność rynkach wschodzących Azji, Afryki i Ameryki Łacińskiej, gdzie bardzo szybko rośnie zapotrzebowanie na dostęp do wysokiej jakości leków i opieki zdrowotnej.